Er zijn honderden boeken over geschreven, maar in essentie draait marketing om twee dingen: klanten vinden en klanten binden. Vanuit die twee kernwaarden gaat Leadplaats voor jou aan de slag met een 360 graden-marketingstrategie die zowel online- als offline-kanalen bestrijkt.
Wij baseren jouw marketingstrategie op een customer journey die alle stappen in de klantreis omvat. Dat doen we middels het bewezen see-think-do-care-model van Google. Hierin bereiken we prospects en klanten in elke marketingfase: van de eerste oriëntatie tot een herhaalaankoop en alles daartussenin.
Branding en strategie: jouw verhaal, huisstijl en website
Om de top van je markt te bereiken, moet je exclusief en onderscheidend zijn. Daarom gaan we samen met jou op zoek naar een waardepropositie waarin we jouw selling points écht uniek maken en je website en huisstijl nauwlettend afstemmen op je doelgroep. Het resultaat? Een bikkelharde businesspropositie waar je de markt mee verovert. Wij werken aan jouw branding en strategie op de volgende manieren:
- Waardepropositie-onderzoek (SWOT, USP’s, jouw verhaal)
- Huisstijl en nieuwe website
- Strategische consultancy
Klanten vinden: wij gaan voor jou op jacht naar prospects
Het vinden van klanten noemen we in ons vakgebied ook wel ‘performance-marketing’. Dat wil zeggen dat wij middels data-onderzoek op zoek gaan naar prospects die ofwel aan jouw ideale klantprofiel voldoen, ofwel online zoekgedrag vertonen dat in lijn ligt met jouw dienst of product. Performancemarketing bestaat in de kern uit drie onderdelen:
- Adverteren in de zoekmachine (SEA)
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Adverteren op social media
Klanten binden: wij vergroten jouw omzet per klant en maken jouw klanten tot ambassadeurs
Het binden van klanten noemen we ook wel ‘engagementmarketing’. Wij bouwen een omnichannel marketingstrategie waarin jouw klant ook na de aankoopfase in contact blijft met jouw bedrijf. Het einddoel is eenvoudig: een duurzame klantrelatie op te bouwen, waardoor je de waarde en omzet per klant vergroot. Een vaste klant is immers niet alleen een terugkerende klant, maar ook een ambassadeur van jouw bedrijf. Engagementmarketing is grofweg in te delen in drie onderdelen:
- E-mailmarketing (nieuwsbrieven, loyalty-acties etc.)
- Socialmediastrategie en contentbeheer
- Bloggen