Meer leads genereren? Met dit stappenplan behaal je 25% groei

Het ultieme stappenplan om meer leads te genereren

Meer leads genereren: als er één ding is wat elke ondernemer wil, is dat het. Maar wat is het geheim om dat te bereiken? En hoe behaal je daarmee een duurzaam resultaat? Bij Leadplaats helpen we tientallen ondernemers met leadgeneratie en ontwikkelden we een stappenplan dat leidt tot 25% groei in leads.

Adviesgesprek aanvragen

Stap 1. Genereer leads met een leadgenerator-website

Online leads genereren om je sales te boosten; er zijn honderd manieren om dat te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan adverteren in Google, SEO-pagina’s schrijven en een contentstrategie uiteenzetten voor social media. Maar wat is de beste onlinemarketingstrategie om daadwerkelijk conversies te scoren?

Onze aanrader: samenwerken met een leadgenerator. Leadgenerators zijn marketeers die een website bezitten waarmee ze offertes inzamelen waarop jij als ondernemer kunt meedingen. Dat kan betekenen dat je twee of drie concurrenten hebt die meedingen in de offerte-wedstrijd, maar er zijn ook leadgenerator-marketeers die exclusief voor jouw bedrijf offertes inzamelen.

Deze marketeers werken meestal op basis van no-cure-no-pay. Het bedrag dat je hen betaalt, is afgestemd op jouw netto omzetwaarde per dienst of product, waardoor je zeker weet dat het je winst oplevert.

In ons bedrijf zijn diverse leadgenerators werkzaam. Zij verzamelen online offertes voor bedrijven in uiteenlopende sectoren. Ben jij geïnteresseerd in de mogelijkheden van leadgeneratie op het web? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan.

Adviesgesprek aanvragen

Stap 2. Maak elke dag een paar uren tijd vrij voor telefonische acquisitie

Koud bellen is de vrees van veel ondernemers, maar vraag een gemotiveerde salesmedewerker wat hij ervan vindt en hij begint te glunderen. Er zijn namelijk maar weinig dingen in het salesvak die je zo’n kick geven als leads binnenslepen tijdens koude telefonische acquisitie. Bij Leadplaats beschikken we zelfs over een boiler room waar we elke dag dedicated bellen voor onze klanten. En daar komen dagelijks tientallen leads uit voort.

Koud bellen is een methode die veel leads oplevert. Je hebt de keuze uit twee opties:

  1. Een paar uren per dag bellen met een professioneel bel-script
  2. Je telefonische acquisitie uitbesteden op no-cure-no-pay-basis

Wil jij meer leads genereren door koud te bellen? Bij ons betaal je uitsluitend per lead. Geen lead betekent geen kosten. Simpeler kan het niet worden. Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheden, vraag dan gerust een gesprek aan met een van onze consultants.

Vraag een vrijblijvend gesprek aan

Stap 3. Bouw een online klantreis op basis van data

Meer zakelijke leads genereren middels een klantreis, klinkt je vast niet onbekend in de oren. Elke ondernemer is immers bezig met de customer journey van zijn doelgroep. Bij Leadplaats vertellen we onze klanten altijd: een customer journey werkt alleen als je er een GPS bij levert. En dat is precies waar veel ondernemers de fout in gaan.

Wil jij een klantreis bouwen op het internet? En wil je zeker weten dat klanten niet verdwalen, maar bij de eindbestemming (een sale!) arriveren? Dan moet je drie dingen doen:

  1. Data-onderzoek verrichten naar de demografie, geografie en psychografie van jouw doelgroep;
  2. In kaart brengen welke touchpoints in jouw klantreis het belangrijkst zijn;
  3. Uitdenken hoe jij prospects in verschillende fases van je klantreis van de juiste input voorziet;

Bij Leadplaats doen we niet blindelings onderzoek naar jouw doelgroep, maar maken we gebruik van dataprofielen. Die bouwen we op middels verschillende methodes. Bijvoorbeeld met ons state-of-the-art CRM-systeem waarmee we beldata omzetten in online targeting. Dat doen we middels SEO-pagina’s, e-mailmarketing, advertenties op YouTube en social media, en diverse andere manieren.

Nadat we de juiste targeting hebben ingesteld, komen er vanzelf prospects op je website terecht. Met speciale software kunnen wij vervolgens herkennen voor welke bedrijven die prospects werken. Die bellen we vervolgens weer na met ons telemarketingteam.

Wil jij weten wat we voor jou kunnen betekenen op dit gebied? Wij leggen het je graag uit tijdens een vrijblijvend gesprek.

Vraag een vrijblijvend gesprek aan

Meer leads genereren: het stappenplan dat jouw bedrijf écht verder helpt

Meer leads genereren voor B2B doe je in drie stappen: allereerst bouw je een leadgenerator-website, of werk je samen met een marketingbureau dat dit voor je onderhoudt. Met de leads die daaruit voortkomen, creëer je een steady flow van nieuwe klanten.

Daarnaast ga je actief aan de slag om prospects op te bellen middels koude acquisitie. In sommige gevallen doe je dat zelf, in andere gevallen kun je dat beter uitbesteden. Die keuze is aan jou.

Met de data die je telefonisch en via de leadgenerator-website verzamelt, bouw je uiteindelijk een online klantreis. Liefst multimediaal en over 360 graden, zodat je prospects in alle fases van de customer journey weet te bereiken. De vuistregel is: zorg dat je genoeg touchpoints in de klantreis inbouwt, zodat jouw doelgroep niet afhaakt of verdwaalt.

Hulp nodig met het genereren van meer leads? Leadplaats biedt een full-service leadpakket met alles erop en eraan

Met ons fullservice leadpakket helpen we jou op alle denkbare manieren aan leads. We bespreken een eerlijke, transparante prijs met jou en starten met een demo, zodat we er in korte tijd samen achter kunnen komen wat een lead jou ongeveer mag kosten.

Vervolgens gaan we voor jou aan de slag met een leadgeneratorwebsite om offertes te verzamelen, een telemarketingstrategie waarbij we koud bellen, een online klantreis óf een combinatie van die drie methodes. Wat bij jouw bedrijf past, ontdekken we graag middels een vrijblijvend gesprek. Sta je daarvoor open? Neem dan contact met ons op. Leadplaats staat klaar om jou te helpen met het genereren van meer leads!

Vraag een vrijblijvend gesprek aan

Onze sales executives zijn uitvoerig getraind in belscripts en gesprekstechnieken. Bij Leadplaats zijn we elke dag dedicated aan het werk om leads, data en afspraken te scoren.

Sietse MoesEigenaar Leadplaats

Met een duurzame online marketingfunnel, behaal je al gauw 25% meer sales. Ook zonder daar dagelijks tijd, geld en moeite in te steken. Voor sommige klanten draait dat om miljoenen extra omzet per jaar.

Arie VogelaarMarketing Director, Leadplaats
Ben je geïnteresseerd?

Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek

 

    Ben je geïnteresseerd?

    Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek